Dubai

Jag säger bara WOW om det här stället. Man kan verkligen leva så himla bra här. Nu vet inte jag om det är för att jag o Joule har flyttat hit från Iran som gör att allt ser så mycket bättre ut. Men häromdagen skrev vi på kontraktet för vårat nya boende. Ett jättemysigt ställe nära våra underbara vänner Malcolm o Christina, där det finns en områdespool o ett gym. Allt gick smidigt, dom står för städningen o vi kan flytta in den 1:a oktober men också komma o gå som vi vill innan det så vi kan mäta ut fönstrerna o vitvarorna som vi måste köpa. Jag tänker inte ens gå in på hur drygt det var att få iordning lägenheten i Iran o hur lång tid det tog för oss att flytta in.

 

Jag kan också meddela att jag har fått jobb, Javisst:) Assistant Manager på Zest, en hälsorestaurang i en "food court". Känns riktigt bra att få komma igång nu äntligen, jag känner mig redo att komma tillbaka till en rutin i vardagen.

 

Vi bor på Jumeira Beach Residences, on the walk. Precis vid stranden på ett hotell som heter Oasis Beach Towers. Vi bor här i väntan på våra möbler som kommer från Iran med båt. BAT (Joule's företag) betalar för oss så det är bara o njuta. Så idag t.e.x så låg jag vid poolen o stekte lite samtidigt som personalen städar vårt rum, en två rums lägenhet med 4 badrum, haha:) Lyxigt!

 

För att försöka gå igenom min sorg o släppa på alla smärtor som har satt sig i min kropp så går jag till en Pranic Healer. Pranic kommer från ordet Prana som i sin tur betyder Energi. Många kanske tycker att detta är flummigt, det är också ok men för oss som tror på det så sitter man i en fåtölj 2 meter ifrån en Indisk rätt gammal man. Han håller i en kristall o viftar med den i sin hand, man kan säga att han "rensar" o "städar" upp runt områden där man har ont. Energi frigörs o man blir trött o ledsen när man går därifrån, iaf jag som arbetar med sorg. Man är inne hos honom i 30 min. Alla kommer dit för olika anledningar, vissa med cancer andra med magproblem o.s.v. Men jag kan känna att jag går igenom en förändring nu, saker o ting kommer upp till ytan igen. Jag har varit väldigt ledsen nu på senaste, för när jag är där på "healingen" o efteråt så är det som att gå tillbaka i tiden rätt in på ultraljudet när jag fick beskedet den där onsdagen den 6:e april om att mina pojkar inte längre är med oss. Rätt in i förlossningsrummet på Danderyd. Men allt det där ska ju komma upp o viktigast av allt är att jag gör framsteg.

Massage går jag också på, det lättar väldigt mycket på trycket!

 

Så Dubai har mycket att erbjuda, jag o Julle var på Zen Yoga idag o annars dansar jag Zumba också, samtidigt som jag tränar med Christina o hennes supergrymma PT:) Jag försöker verkligen komma iform igen!

 

Allt detta kanske låter normalt för dom flesta men vi är så glada att vara tillbaka i ett land där det finns möjlighet att göra "normala" saker:) (ja, kanske inte Pranic Healing går under kategorin normalt)!

 

Vi får ingen mindre än Scarlett tillbaka nästa vecka (en deep red mustang)

Tänkte jag lägger upp en bild på henne för hon är ju så snygg!!

 

Nu ska jag o Julle lägga oss i sängen o kolla på film.

Ta hand om er där ute o var snälla mot varandra.

 

Love,

A

 

 

 

Mitt nya vrålåk;)


Kommentarer
Postat av: Anna Friberg

Åh, du fick jobbet! Grattis, grattis, grattis! Jag visste att du skulle klara det! Och lägenheten. Gud vad roligt! Hoppas det finns ett stort gästrum =) Äsch- flummigt och flummigt. jag gick till en homeopat som hette koko för att jag hade utslag på händerna som ingen fick bot på. Han viftade också med en kristall, kollade i ögonen och botade mig. Så bara det funkar spelar det faktiskt ingen roll! PS. Scarlett ser iaf ut att vara i toppform =) Hälsa Joule och ge honom en stor kram från mig!

2011-09-23 @ 00:58:29
URL: http://picturemyday.blogg.se/
Postat av: Anna Friberg

PS. Älskar att din blogg är rosa! Jag tror bestämt att lite av Alex part 1 finns kvar i Alex part 2 =)

2011-09-23 @ 01:00:04
URL: http://picturemyday.blogg.se/
Postat av: Lennie (mamma & mormor)

nu är jag här och läser igen, välkommen tillbaks till ett "normalt" land med frihet, något som tas för givet när man har det och uppskattas när man inte har det / puss puss

2011-09-23 @ 10:12:55
Postat av: Maud (mormor o gammelmormor ! )

Hej lilla gumman !

Vad roligt att du fick jobbet...Jag höll ju tummarna förståss. Hoppas du kommer att trivas där. Ja, Dubai verkar ju vara en häftig stad, som du säkert kommer att trivas att bo i. Bra att du har justa kompisar där också. Du vet att tänker på dig varje dag (sant)o jag önskar dig allt gott. Sköt o m dig o hälsa Jules. Puss o kram från mormor.

2011-09-24 @ 20:21:07
Postat av: Peter (Gudfar)

Sjysst Stang!!

2011-11-04 @ 23:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0