Välkommen till min nya blogg!

I 25 år o 11 månader så levde jag del 1 av mitt liv. Jag skulle vilja se det ungefär som en bok, som var uppdelad i 2 stora kapitel. Boken om mitt liv. Boken om mitt liv del 1 var fullproppad o bägaren rann till slut över den 7 april i år. Dagen jag förlorade mina barn. Del 1 var fördigskriven. Den stängdes igen o ett helt nytt kapitel skulle börja skrivas, levas.  Del 2 öppnades o var redo att bli fylld med ett helt nytt liv. Del 2 i boken om mitt liv skulle bli skriven på ett helt nytt sätt. Alldeles annorlunda för hur kunde jag gå tillbaka o leva mitt liv som jag gjorde i del 1? Den dagen mina barn inte längre fanns så fanns inte heller mitt gamla liv kvar. Det skulle ju aldrig bli desamma igen. Jag fullständigt krashade, mitt liv gick i spillror o jag var den som var tvungen att plocka ihop alla delarna o helt enkelt sätta mig ner o pussla om. Jag var tvungen att börja om på nytt. Leva mitt liv annorlunda. Jag kunde aldrig gå tillbaka o leva mitt liv som jag levt det innan den dagen i april. Jag kände mig naken, utlämnad o alldeles förvirrad i början av mitt nya liv. Jag visste att vi var tvungna att ändra på hur vi levde för att våra pojkar skulle komma tillbaka till oss. Med famlande steg tar vi oss fram i en alldeles ny o annorlunda värld. En fruktansvärt skrämmande värld. Helt ny o främmande. Det går verkligen inte att ta någonting för givet. Jag har alltid i mitt bakhuvud vetat det, men ändå tagit alldeles för mycket för givet. Den läxan fick jag lära mig med en kraft så hård att det kändes som om jag skulle ramla omkull o aldrig mer komma upp...........

Detta är berättelsen om Mina tankar - Min historia - Mitt liv. En blogg om kärlek, saknad, lycka, sorg, familj o vänskap. Att med nyfunnen styrka ta sig vidare, att vara mitt i den allra svåraste stund o lära sig något utav det. Följ med på en resa igenom olika länder och mitt kämpande att hitta mig själv.

 

Välkomna!


Kommentarer
Postat av: Lennie (Mamma & mormor)

Grattis till din fina blogg! Otroligt starkt och fint skrivet. Jag tycker att du är modig som vågar dela med dig och att du sätter ord på dina känslor och upplevelser. Jag kommer definitivt att vara/följa med dig här, Älskar dig/ Mamma

2011-09-20 @ 21:29:35
Postat av: Anna Friberg

Du känner min och jag började såklart gråta direkt. Du skriver så himla fint och bra och du får verkligen läsaren med dig. Tror en blogg kommer vara helt perfekt för dig för att bearbeta allt som händer i ditt liv och för att du ska kunna utvecklas som skribent för jag tror du har nåt stort på spåren där. Hoppas vi hörs på skypen imorrn gumman. Kommer bli väldigt spännande att följa Alexandras liv del 2 här. Jag tyckte väldigt bra om dig i del 1 och jag har en känsla av att jag kommer gilla dig ännu bättre här =) (om det går..)

2011-09-23 @ 00:47:37
URL: http://picturemyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0